Friday, August 21, 2009

...Salam Ramadhan.....

Assalamualaikum.......

Firman Allah yang bermaksud : Wahai orang-orang yang beriman, diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana yang diwajibkan ke atas orang-orang yang lebih dahulu daripada kamu supaya kamu menjadi orang-orang yang bertakwa. (Surah Al-Baqarah : 183)
Marilah kita menjadi orang yang beriman,bukan sahaja beriman kepada Allah dan Rasul-Nya, termasuk beriman dengan janji Allah dan Rasul-Nya daripada kelebihan puasa yang dinyatakan itu.
Dan sabda Rasulullah s.a.w. yang bermasksud : Satu sembahyang di bulan Ramadhan diberi pahala laksana seribu sembahyang dan satu tasbih yang diucapkan padanya diberi kelebihan seribu tasbih. Itulah bulan Ramadhan, bulan yang dihidangkan kita dengan fadilat dan pahala yang besar daripada Allah swt.
Marilah kita merebut peluang yang berharga, yang diberikan oleh Allah yang membawa kebaikan dunia dan akhirat. Kebaikan dunia, melatih diri kita menjadi orang yang soleh, orang yang baik, yang hidup di bumi Allah dengan mengerjakan amal yang baik dan meninggalkan kejahatan.
Janji di akhirat, pahala yang besar yang dikurniakan dengan berlipat kali ganda sehingga tidak terhingga kelebihannya.

SELAMAT MENUNAIKAN KEWAJIPAN...SELAMAT BERPUASA...

2 comments:

  1. Selamat Berpuasa jugak ke mung eda....

    ReplyDelete
  2. selamat berpuasa..jemputlah datang blog ku untuk menjoin kontes sempena bulan pose ni..

    ReplyDelete